Rörliga bilder i katalogen

Publicerad
2013-04-12
Skribent
Josefin Nässlander
Ämnen
Övrigt

Fjällräven ville att den tryckta katalogen skulle förmedla den naturupplevelse man får med hjälpa av deras produkter. Valet av samarbetspartner föll på Ineko AB. I höst/vinterkatalogen har ett stort antal produkter fått liv genom kopplingar till rörlig media.

– Vi är mycket glada för samarbetet med Ineko som har erbjudit oss ett spännande sätt att lyfta upplevelserna av våra produkter. Tryckta katalogen är en viktig säljare för oss. Med den här tekniken får läsaren en större produktupplevelse och får genom ett klick tillgång till fördjupad produktinformation.
– Katalogen ökar i värde och förhoppningsvis så mycket att den används mer än tidigare, säger Lotten Borneng, webbansvarig på Fjällräven.

Lösningen för Fjällräven är framtagen av Ineko med hjälp av Aurasma, världens ledande plattform för Augmented reality.

Katalogen är tryckt i ca 220 000 ex för distribution i 28 europeiska länder. Dessutom är ca
200 000 försäljningsbroschyrer på åtta olika språk distribuerade.
Katalogerna och broschyrerna innehåller sammanlagt ett 60-tal AR-kopplingar som leder till fördjupande inspirationsfilmer och till produktsidor på Fjällrävens hemsida.

Från produktsidan kan man söka närmaste återförsäljare och dela med sig av produkten per mail eller i sociala nätverk.

– Augmented Reality är ett fantastiskt sätt att koppla ihop nya medier med traditionellt tryck. Förutom wow-upplevelsen när man första gången ser en Aura, ger det möjligheter till helt nya dimensioner av tryck, säger Pär Dahlstedt, ansvarig digital utveckling på Ineko.