Går ihop med moderbolaget   Genrebild (foto: Adobe Stock / tsreklams-hemsida)

Går ihop med moderbolaget

Publicerad
2022-12-28
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Affärsnytt

Onlineåterförsäljaren Printoz, som säljer bl a profilkläder och profilprodukter, har sedan den 1 oktober fusionerats med sitt moderbolag tsreklam i Sverige AB.
Det innebär, att Printoz framöver kommer verka under varumärket tsreklam och samtlig försäljning kommer ske via hemsidan för tsreklam.

– Vi genomför samgåendet, för att tillsammans skapa ett starkare och mer komplett företag, skriver Printoz i ett pressmeddelande.

Den underliggande tanken verkar vara, att man vill ha samtlig verksamhet under ett och samma tak, samtidigt som organisationen blir större, i och med att personalen från Printoz följer med till tsreklam. Under 2021 omsatte tsreklam strax över 22 miljoner kronor, medan Printoz omsatte ca 23,5 miljoner kronor.