Sign Expo köper ScreenMedia Expo

Publicerad
2013-03-22
Skribent
Josefin Nässlander

Nu har Sign Expo, som går av stapel den 25-27 juni 2013, förvärvat ScreenMedia Expo 2013, och kommer helt att integrera den i sin egen mässa. ScreenMedia Expo 2013 kommer därför inte att vara en fristående aktivitet på Earls Court i maj 2013.

Sign Expo köper screenmedia expo

Det innebär också att Sign Expo kommer att kunna erbjuda skyltmakare av alla slag en enastå-
ende miljö av kreativitet och innovationer inom arkitektur, skyltmedier, typografi, skyltsystem/-skärmar tillsammans med digital out-of-home-media.

Den tre dagar långa mässan är samlokaliserad med Fespa 2013, som är den största globala händelsen för print, profil, sign och grafik produktion.

Tillsammans skapas nu en one-stop presentation av visuell kommunikationsteknik, applikatio-
ner och erfarenheter. Digital utanför hemmet (Dooh) är allt ett komplement till tryckta produkter och de två håller allmänt på att integreras på marknader över hela världen för att ge möjlig-
heter till annorlunda och omfattande marknadsföringskampanjer.

 Sign Expo köper Screenmedia expo