Formex utökas med ännu ett område när den nya avdelningen Profile & Promotion by Formex öppnar hösten 2013. Här kommer besökarna att möta starka varumärken och ledande återförsäljare av presentartiklar samt profilprodukter.
– Det känns väldigt roligt att välkomna ett helt nytt segment till Formex och avdelningen blir ett bra och viktigt komplement till det övriga utbudet på mässan.
– Det innebär också att Formex fortsätter att växa på djupet och befäster sin position som den ledande mässan i Norden, säger projektchefen Chicie Lindgren.
– Det här blir en fantastisk möjlighet för utställare i genren att få synas för den dynamiska mix av svenska och internationella kreatörer, inköpare och media som besöker Formex.
– Dessutom ligger Stockholmsmässan strategiskt bra till och det är som besökare enkelt att ta sig till mässan, säger Lars-Erik Strömberg, Nordic Arena, initiativtagare till Profile & Promotion by Formex.
– Jag tror att integreringen med Formex kan leda till nya, spännande affärsmöten och innebära en energikick för vår bransch, säger Evert Grahn, CEO för MEC-gruppen AB.
– Det är viktigt för branschen att få en mässa i Stockholm. När det blir enklare att ta sig till mässan tror jag det finns goda förutsättningar att växa och utvecklas, säger Per Pettersson, VD på Idépoolen.
Den nya avdelningen Profile & Promotion by Formex går i Victoriahallen, parallellt med höstmässan 2013.
Formex är Nordens största mötesplats för nyheter, affärer, trender, kunskap och inspiration inom inrednings- och presentbranschen. Mässan anordnas två gånger per år med över 800 utställare, 25 000 fackbesökare och 800 medierepresentanter.
www.formex.se