Jysk lanserar nu ett nytt citynära koncept med mindre butiker och ett nytt skyltkoncept. Butikerna får ett modernt uttryck med fokus på inspiration och kvalitet. Premiärlanseringen sker i Kista Galleria och följs av Sollentuna Centrum.
– Behovet av skyltar i citykonceptet skiljer sig från behovet av skyltar i de större Jysk-butikerna. Citykonceptet kräver många informations- och bildskyltar, eftersom butikerna har många varor på en liten yta. Exteriört finns behov av fasadskyltar.
– När det gäller skyltproduktion har Systemtext varit aktivt i processen och vi har i detta fall frångått vårt tidigare arbetssätt att beställa skyltar enligt en fastställd manual. För oss är det viktigt med en rikstäckande leverantör som kan våra olika koncept, säger Nicolai Toft, konceptansvarig på Jysk.
Jysk fokuserar på kärnkompetensområdet och en madrasstudio kommer att bli butikens hjärta. Systemtext har producerat digitalt printad inredningsdekor till väggar och möbler, hängande skyltar och vepor samt entré- och fasadskyltning.
Systemtext hjälper företag i olika branscher att synas bättre. Man levererar skyltar och dekorer för en kvalitativ och innovativ visuell kommunikation och är kända för vårt engagemang, omtanke och kreativitet. Systemtext är ofta en kritisk länk i större projekt hos kunden.
I Skandinavien är man marknadsledare, enligt egna uppgifter, på ljusskyltar, foliedekorer och arbetsmiljöskyltar. Rikstäckande produktion och montage i egen regi tryggar snabba leveranser och hög kvalitet.