Slutkundsmässan Profil & Promotion på Kistamässan i Stockholm, tvingas byta datum igen. Nu är datumen förskjutna till hösten; den 15-16 september.
Anledningen är den rådande pandemin och att massvaccineringen, tar längre tid än vad man först trodde och arrangörerna vill att så många som möjligt ska kunna komma.
Detta är alltså tredje gången som mässan blir uppskjuten, då den ursprungligen skulle arrangerats i slutet februari och sedan i maj.
– Ända sedan jag började på SBPR i mars 2009 har man både efterfrågat och diskuterat om en slutkundsmässa, kommenterar Kjell Harbom, avgående VD på SBPR.
– Jag hoppas att alla som har saknat en sådan mässa, utnyttjar mässtillfället att kunna möta slutkunden.– Även leverantörer kan ställa ut. Kanske inte under eget namn, men ihop med sina återförsäljare. Vi har sett många exempel på det förr, så var inte blyga.
Screen&Marknaden rapporterade i december 2020 om att branschföreningen SBPR har gått in som samarbetspartner till den nya mässa.
…