Ny partner till SOK

Ny partner till SOK

Publicerad
2020-09-07
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Produktmedia

Sedan september är produktmedialeverantören NeH Reklam i Örebro, officiell leverantör av eventprodukter till Sveriges Olympiska Kommitté; SOK.
Initialt kommer samarbetet sträcka sig över OS i Peking 2022 och målet är att vidareutveckla samarbetet på längre sikt.

Nya dörrar öppnades
Efter OS i Pyeongchang 2018 inledde SOK ett nytt samarbete med Uniqlo, som då skulle leverera kläder till SOK. Detta samarbete öppnade för ytterligare möjligheter att tillgodose såväl SOK, som dess partners, med ett sortiment av produkter; för att kommunicera sitt engagemang inom den svenska olympiska rörelsen.
Utöver att NeH Reklam ska förse Sveriges Olympiska Kommitté och dess partners med produkter, ska man även leverera både gåvor och eventlösningar.

– NeH är stolta över att få presentera samarbetet med Sveriges Olympiska Kommitté. Företaget har ett brett och historiskt långt engagemang i den svenska idrottsrörelsen och är i dag leverantör till de flesta stora idrottsförbund, säger Peter Holm, VD på NeH.
– Att nu, tillsammans med UNIQLO, också få leverera till SOK är en stor ära och möjlighet för NeH. Vi hoppas kunna skapa mycket värde för Sveriges Olympiska Kommitté och SOK:s partners.

– SOK ser fram emot att återigen få samarbeta med NeH och är säkra på att vi tillsammans kan skapa kreativa lösningar för SOK:s events och skapa smarta lösningar för SOK:s olika partners. NeH levererar produkter och lösningar av högsta nivå, säger Tobias Hauff, marknadschef på SOK.

Sverige Olympiska Kommitté är en ideell organisation som består av de idrottsförbund som finns på det olympiska programmet. SOK bildades 1913 och är ansvarig för de olympiska frågorna i Sverige. SOK:s vision är att Sverige ska vara en framgångsrik idrottsnation med medaljkapacitet i många idrotter.