Till julen 2019 kommer Blossa med sex nya glöggvarianter; från mousserande glögg till den klassiska årsglöggen, givetvis tillkommer även ett par alkoholfria alternativ.
– Vi är stolta över allt som det klassiska varumärket Blossa står för och att vi idag kan erbjuda våra kunder ett brett sortiment; något för alla, säger Åsa Strömberg, Senior Brand Manager på Blossa.
Vintertidens dryck
Till årets specialutgåva har man letat efter unika smaker på Hawaii. Här kombineras tropiska smaker med sötma från passionsfrukt, förenat med hibiskusblommans fruktiga syra och subtila toner av kokos, kaffe och den klassiska kryddblandningen.
Allt eftersom det blivit mer populärt att servera bubbel, blandat med årsglöggen, har man nu tagit fram ett mousserande vitt vin med glöggsmak. Här kombinerar man toner av kanel, kardemumma och kryddnejlika med citrus.
Dessutom har bryggeriet kommit med en ny äppelglögg samt tre alkoholfria alternativ, såväl röd som vit glögg.