Foto; PSI Messe
Det var dags att separera mjuka och hårda produkter från varandra. Resultatet blev nya PSI spin off-mässan PromoTex Expo. Den, tillsammans med PSI och Viscom, blev Europas största mötesplats för den kombinerade reklambranschen.
Det blev en oväntat bra debut för nya PromoTex i Düsseldorf, Tyskland den 8-10 januari. Under taket fyllde de tre mässorna upp sex hallar med totalt 1 084 utställare, från 38 länder.
– Tiden var mogen att skapa en ny, central plats för allt inom marknadsföring och försäljning, utan att förlora identiteten i var och en av de olika branscherna, säger Petra Lassahn, arrangör för de tre mässorna.
Statistiken
Stora PSI drog 17 602 besökare till 772 utställare och debutanten PromoTex fick 13 217 besökare till de 127 utställarna. Med de strax över 17 600 besökarna på PSI blev det faktiskt en ökning med 1,5% jämfört med förra mässan. För mässan Viscom blev ökningen hela 30%, med de totalt 9 647 registrerade besökare.
Nästa år arrangeras mässorna den 7-9 januari, på samma plats i Düsseldorf.
PromoTex Expo 2019: textile vendors kick off the new business year