Fronta förvärvar och anställer

Fronta förvärvar och anställer

Publicerad
2019-04-12
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Personal

De klassiska varumärkena Driva och Lehmanns har fått en ny ägare i Fronta Sverige AB.

– Vi jobbar ständigt med att utveckla våra säljkanaler både digitalt och fysiskt. DrivaLehmanns har en lång historia och många trogna kunder. De passar bra under Frontaflaggan, säger Patrik Nau, VD på Fronta.

Både Driva och Lehmanns har funnits sedan 1980-talet och är klassiska aktörer inom profilreklam och produktmedia. Företagen slogs ihop för ett antal år sedan och nu är det dags för nästa resa. Kunderna kommer initialt inte att märka någon skillnad.

– Det är viktigt att de återkommande kunderna känner igen sig och kan känna sig trygga med DrivaLehmanns som leverantör, poängterar Patrik Nau.

Förvärvet är både en del av Frontas tillväxtstrategi och deras digitala strategi.

– Vår ambition är att leda utvecklingen i branschen och framöver kommer vi att jobba med att utveckla även den här affären. Det finns många synergier med Fronta, inte minst i sortimentsutveckling.

Maria Olsson

I samma veva anställs nu Maria Olsson som ny marknadschef på Fronta. Maria kommer närmast från PF Concept och har en gedigen erfarenhet från branschen.

– Maria kommer att arbeta med utvecklingen av Frontas affär och kommer tillsammans med våra medlemmar även fortsättningsvis att hålla Fronta i framkant inom produktmedia.
– Vi är otroligt glada och stolta över att Maria valt att bli en del av vårt lag, avslutar Patrik.