Hemma hos Gasellen

Hemma hos Gasellen

Publicerad
2019-01-16
Skribent
Redaktionen

Förra året blev de utnämnda till både Gasellföretag och Superföretag av Dagens Industri respektive Veckans affärer. I oktober 2018 höll de ett öppet hus i sina lokaler i Linköping. Profilservice.se suddar ut klyftan mellan slutkund och leverantör.

Mellan klockan 11 och 14 var det Öppet Hus, med tillhörande tipspromenad och en delikat wraplunch på Gillbergagatan 40 i Linköping. Det var full fart under de tre timmarna som evenemanget varade och de påkostade goodie-bagsen gick åt som smör i solsken.
Totalt dök drygt 130 personer upp, där både slutkunder och leverantörer fick chansen att stå och mingla med varandra.

– Det var ett trevligt och välbesökt öppet hus. Uppskattat av våra kunder och vi hade ett 10-tal leverantörer på plats, berättar Adam Zollner, VD på Profilservice.se.
– Det är ett bra tillfälle för våra leverantörer att nå ut direkt till slutkunden, vilket är väldigt uppskattat. Annars brukar det bli som en barriär med oss som återförsäljare mittemellan.

– Många av leverantörerna som jobbar med återförsäljare har ju ett problem, då man inte når ut till slutkunderna. Man kan inte kommunicera direkt med sina slutkunder.

Då är det bra att man som profilföretag håller sådana här event, då leverantörerna får chansen att tala med slutkunderna; de som faktiskt använder de tryckprofilerade kläderna på jobbet varje dag.

Bara att kliva in
När Profilservice skulle planera den här dagen snackades det om att bjuda in föreläsare och massa spännande. Men så insåg man att det inte var så de ville ha det.

– Vi kom på att vi ville att det skulle vara precis som det är att handla av oss; det ska vara smidigt och enkelt. Man skulle bara kunna kliva in och stanna så länge man ville, berättar Adam.
– Det här är tredje året i rad som vi har hållit vårt Öppna Hus och jag tycker faktiskt att vi har haft bra kvalitet varje år.

Samtidigt kanske man undrar vad Vetlanda, Mjölby, Motala och Hässleholms kommuner har gemensamt med Karlstad universitet, Örebro universitet och Malmö universitet.

– Vi har nyligen tecknat nya ramavtal med dessa och det känns riktigt roligt faktiskt, avslutar Adam Zollner.

Det här var andra året i rad som Profilservice.se blev utsedda till både Gasellföretag och Superföretag.

Kriterierna för Gasellföretag;
• En omsättning som överstiger 10 miljoner kronor.
• Minst tio anställda.
• Minst fördubblat företagets omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret under den senaste fyraårsperioden.
• Ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren.
• Ett positivt samlat rörelseresultat för de fyra senaste räkenskapsåren.
• I allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner.
• Sunda finanser.

Kriterierna för Superföretag;
För att bli utsedd till Superföretag ska ett aktiebolag omsätta minst 10 miljoner kronor och under en fyraårsperiod leva upp till höga krav gällande tillväxt, vinst, avkastning, effektivitet, kapitalstruktur och finansiering.
Av 430 000 svenska bolag är det endast 728 stycken som blev Superföretag år 2018, där bolagen bedöms utifrån specifika villkor beroende på vilken bransch de är verksamma inom.