Nu kan det bli synliga kockar, servering vid bordet och delikatesser på fastfoodkedjans meny. Med nya restaurangkonceptet; McDonalds Next, tar snabbmatsjätten ett kliv mot premiumsegmentet.
Den första McDonalds Next-restaurangen öppnade nyligen i Hongkong. Där möts du av en nedtonad, svartvit logo, sober inredning … och en stor salladsbar.
Utöver hälsosamma alternativ som quinoasallad finns även den klassiska menyn av hamburgare. De görs på beställning och kan anpassas efter kundens önskemål via en touch-screen vid ingången. Efter klockan 18 erbjuds servering vid bordet.
Nyhetssajten Buzzfeeds reporter är belåten efter sitt besök på McDonalds Next.
– Det är som att vara på en riktig restaurang, säger reportern i en video och kallar Big Mac-burgaren med tryffelsås för mind-blowing.
Den upphottade versionen av McDonalds ska göra kedjan modern och progressiv, rapporterar CNN. McDonalds är ännu så länge hemlighetsfulla om det nya konceptet kommer att rullas ut globalt.
Klart är att snabbmatsjätten tvingas ompröva sitt koncept, när allt fler väljer bort deras burgare och pommes. I maj förra året presenterade ledningen en turn around-plan i spåren av kundflykt och fallande försäljning runt om i världen, rapporterar CNN.