Den internationella förpackningstävlingen Packaging Impact Design Award är i år inne på sin tionde upplaga och årets tema är Unboxing, som är vid det tillfälle som konsumenten öppnar förpackningen.
Det blir tre deltävlingar och den första hölls i Stockholm den 22 maj, där vinnare utses i fyra kategorier och en totalvinnare; PIDA Gold Award. Fyra av dessa fem priser gick till studenter vid Brobygrafiska i Sunne, Värmland.
PIDA Gold Award gick till Klimpefjäll chokladtoppar, skapad av; Linnea Danielsson, Sofie Gustafsson och Mirja Dahlgren. På bilden syns deras bidrag.
Innovationskategorin vanns av Organic Oils, skapad av; Hanna Nyman, Denise Spencer Antoft och Stina Olsson.
Användarvänlighetskategorin vanns av Treat, skapad av; Lisa Tillander, Martina Taengh och Christian Kaplan.
Hållbarhetskategorin vanns av Breese Champagen, skapad av Fanny Hellström, Felicia Hedström och Amanda Ekström.
Totalt var 7 av 13 nominerad bidrag från Brobygrafiska.
…