Danska Trojanlabel har under tre år utvecklad och marknadsfört tre lösningar för etikett- och emballagemarknaden.
– Anledningen till framgångarna hos Trojan1, Trojan2 och Trojan3 ska sökas i två orsaker, berättar Mikkel Wichmann, medgrundare och administrativ direktrör i Trojanlabel.
– För det första, en strikt kontroll av produktutveckling och kommersialisering som gör att de enskilda produkterna når ut på marknaden snabbt. Sedan gör vi allt för att dessa ska bli prismässigt attraktiva för kunderna.
– Det handlar om att göra en produkt, utan dyra och komplicerade funktioner, som löser just de utmaningar som kunden har, varken mer eller mindre. Och märk väl, utan att ge avkall på kvaliteten som är avgörande för våra kunder, fortsätter Mikkel Wichmann.
Enkelhet för alla
Tryckpressarna är så enkla, att det går att börja producera samma dag som utrustningen installerades. Numera är utbildning och inkörningstid nästan överflödigt.
Förr i tiden var det specialiserade tryckerier som producerade etiketter och förpackningar. Idag erbjuder fler och fler förpackningstillverkare, grafiska servicebutiker och e-handelsföretag dessa tjänster. Användarvänlighet i kombination med låga priser och att upplagorna kan produceras i direkt anslutning till användning är orsaken. Det är det som gör Trojanlabels digitala pressar populära.
Youtube-film:
https://www.youtube.com/watch?v=9nz6XeBRql4