Ett vinnande skyltställ

Ett vinnande skyltställ

Publicerad
2017-01-24
Skribent
Redaktionen

Smartsign tog hem första platsen i tävlingen om branschens bästa digital signage-lösning. Tillsammans med NEC och SMS tog de fram en kampanj med Kärchers fönstertvätt i Clas Ohlssons flaggskeppsbutik i Mall of Scandinavia i Solna, utanför Stockholm.

– Det är fantastiskt roligt att vi kan visa upp oss och vinna i denna prestigefyllda tävling med mycket hård konkurrens från hela världen, säger Martin Romanowski, VD för Smartsign.

Varje år korar branschorganisationen Daily DOOH vinnarna i olika kategorier. Genom ett skyltställ från Smart Media Solution, en bildskärm från NEC med inbyggda sensorer, en fönstertvätt från Kärscher och en glasruta har man alltså tagit fram ett vinnande koncept. Ett koncept som vann i kategorin Bästa skyltlösning i köpcentra/butik.
En av sensor reagerar när en kund närmar sig stället och byter ut budskapet i skärmen till mer anpassad information, den andra reagerar när någon lyfter fönstertvätten. Då visas en instruktion för hur man kan testa den på glasrutan. Mjukvaran från Smartsign styr hela proceduren.

– Här har vi lyckats skapa en lösning, som sticker ut och lockar kunden till köp. Utmärkelsen är ett bevis på att vi tänker rätt, säger Martin.

Smartsign grundades 1998 och har idag tusentals kunder världen över som använder deras mångsidiga plattform. Huvudkontoret ligger i Borlänge, Dalarna, men man har även ett kontor beläget i Kista, Stockholm.

Ett vinnande skyltställ