Profilerar partierna

Publicerad
2014-09-15
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Övrigt

På teko.se kan man läsa om supervalåret 2014, som är i full gång på Nordiska Etikettbolaget i Borås. Socialdemokraterna, Moderaterna, Folkpartiet, Centern, Sverigedemokraterna och Miljöpartiet. Alla får de hjälp med profileringen av det framgångsrika företaget.

– Oavsett uppdragsgivare handlar det om är att skapa snygga lösningar som höjer partiets signalvärde och genomslagkraft i offentligheten.
– Precis som vi hjälper näringslivet att öka försäljningen handlar det om att bredda partiernas väljarstöd, säger Etikettbolagets VD och ägare Lasse Svensson.

Rätt profilering är inte bara en fråga om ideologi på den politiska scenen. Att sticka ut visuellt med en snygg grafisk profil som förstärker känslan av enhet och tydliggör avsändaren är också viktigt. Och det är stora resurser som satsas.

Konkurrerar om mandaten
Förra valet producerade Etikettbolaget 70 000 partilogotyper bara för socialdemokraterna, vid sidan om mycket annat för partiet. Lasse Svensson laddar för ett supervalår i flera meningar.

– Sedan förra valet har vissa partier genomfört förändringar i sina grafiska profiler, varför kvarblivna produkter blivit inaktuella. Att fler riksdagspartier konkurrerar om mandaten gynnar också efterfrågan, säger Lasse Svensson.

Nordiska Etikettbolaget är idag marknadsledande i Europa inom textil profilering med export till 42 länder och ca 2 000 återförsäljare.
Efter en stark inledning på 2014 siktar Lasse Svensson på ett nytt rekordår med en beräknad omsättning på över 40 miljoner.

Hur mycket supervalåret 2014 kommer omsätta kan han uttala sig om i nuläget då kundernas beställningar droppar in successivt fram till slutet av sommaren. Oavsett handlar det om hundratusentals enheter i form av etiketter, broderingar, lasergravyrer, transfers, logoband och mycket annat.