Designföretaget Universalpixel, grundat av de unga Malmö-entreprenörerna Nathalie Lameri och Imad Ibrahim, lanserar nu ett nytt koncept; t-shirtautomaten. I automaten säljs t-shirts med motiv designade av målgruppen. Inför lanseringen har studenter från designskolorna; Beckmans, Berghs, Konstfack och Forsbergs, tävlat med motiv skapade utifrån ledorden; 100 % Modern Svensk.
Fyra motiv röstades fram och kommer att säljas i automaten på NK Denim i Stockholm. T-shirt på burk kanske inte är det vanligaste sättet att sälja kläder på, men nu blir det verklighet.
– Vi har själva ett stort designintresse och vet hur svårt det är att komma ut med sin design. Våra automater blir ännu en kanal för unga designers att nå ut med sina produkter.
– Vi har redan sett stort intresse för vår affärsmodell bland modebloggare och butiksägare, säger Nathalie Lameri och Imad Ibrahim.
NK Denim vill kunna erbjuda sina kunder unika produkter och shoppingupplevelser. Att sälja t-shirt på burk är en rolig idé och ett nytt sätt att sälja kläder i butik.