Reed Exhibitions som producerar PSI Show, och Deutsche Messe, som producerar Promotional World Messe, har ingått ett avtal om att samarbeta om en ny mässa, med början år 2014 och får namnet PSI Promotional World.
På jämna år, kommer en 3-dagars utställning hållas parallellt med mässan i Hannover, Tyskland, där Deutsche Messe tidigare hållits Promotional World.
På udda år, kommer den att hållas i samband med CeBIT, även då i Hannover. PSI Promotional World kommer med dessa event att ge branschens företag möjlighet att träffa företag som är verksamma inom tillverkning, tjänster, PR/kommunikation och marknadsföring.
Reed Exhibitions är arrangör av den största mässan för PR-industrin i Europa, PSI Show, vilken kommer att fortsätta att äga rum i Düsseldorf. Evenemanget samlar ca 1 000 utställare och upp till 20 000 besökare årligen. PSI Show ägs av PSI – Promotional Service Institute, den största organisationen i profilindustrin i Europa.
– Genom att anpassa sig till slutkunden, kommer PSI Promotional World i framtiden att vara en lämplig plattform för nya affärer för hela profilindustrin och har som mål att uppmuntra kunder från handeln att använda profilprodukter som ett marknadsföringsinstrument, säger Dr Jochen Kockler, ledamot i styrelsen för Deutsche Messe AG.
– Detta samarbete öppnar en unik möjlighet, speciellt för profilprodukthandeln, att visa upp sig professionellt på två av de viktigaste industriella mässorna i världen, för att få nya kontakter och visa profilproduktens styrka och dess roll i marknadsmixen, tillägger PSI vd Michael Freter.
Källa: SBPR