Sericomex vinner terräng

Publicerad
2013-10-01
Skribent
Eric Windahl

Senaste halvåret har varit tufft och arbetskrävande, men också framgångsrikt och lyckosamt. Åtminstone är det så som Marcus Sörensson, försäljningsdirektör på Sericomex Sweden AB, beskriver läget för sig själv och sina medarbetare. Det är en stenhård konkurrens på marknaden och priskriget tär på marginalerna. Samtidigt börjar allt fler kunder inse vikten och värdet av att produkterna håller en hög och jämna kvalitet och att företagens servicetekniker är skickliga och snabba; allt för att optimera förutsättningarna för en lönsam produktion hos kunden.

– Just när det gäller kvalitet och tillgänglighet hos våra produkter och hos vår personal, så vet jag att vi har ett gott renommé. Något som gör att vi kommer ganska helskinnade ut ur priskriget, menar Marcus Sörensson.
– Våra kunder inser att deras stora vinster inte handlar om ett par hundralappar på slutpriset, utan om att de ska få ett produktionsflöde som ökar deras egna vinstmarginaler.

Nu växer Sericomex på flera fronter. Nyligen anställde man Claes Berg, som ny tekniker. Han kommer närmast från R&D Spandex och har en gedigen erfarenhet av branschen.
Vidare kommer nyanställde Sebastian Nilsson att arbeta med Sericomex marknadspositionering och profilering.

– Vi fortsätter att erbjuder rätta tjänster och rätta produkter och anpassa det efter efterfrågan på marknaden, förklarar Marcus Sörensson.
– Som vi ser det ökar efterfrågan på maskiner i mellansegmentet; dvs printrar med en bredd mellan 1,6-2,5 meter. Likaså ser vi en kraftig ökning av det textila trycket.

SM513 marcus sörensson  f'rg (2) Sericomex copy