Vid intresseorganisationen Sveriges Annonsörers årsmöte i mitten av maj beslutades att ny styrelseordförande blir Mats Liedholm, VD för Valora Trade Sweden.
– Jag hoppas ta med mig både långvarig föreningserfarenhet och drygt 20 års arbete med varumärkesbyggande och kommunikation för varumärken som Gevalia, Marabou, NK, Loka och Norrlands Guld, säger Mats Liedholm om sin nya roll som styrelseordförande för Sveriges Annonsörer.
Sveriges Annonsörers årsmöte 2013 inhystes i Gröna Lunds gamla teater. Årsmötet gästades av ABBA The Museums vd, Mattias Hansson, och avslutades med besök i det nyinvigda ABBA The Museum och Swedish Music Hall of Fame, som ligger strax bredvid teatern.
Mats Liedholm siar om vilken roll han tror att Sveriges Annonsörer har om fem år;
– I en värld där värdet av ett starkt varumärke blir allt viktigare önskar jag att vi ytterligare kan bredda vår support till våra medlemmar, som representerar många av Sveriges största varumärken.
– Om Sveriges Annonsörer historiskt har behärskat medielandskapet önskar jag att detta kan täcka in fler områden vad gäller kontinuerligt varumärkesbyggande, säger Mats Liedholm.
Vid årsmötet avtackades Patrik Riese, VD för Volkswagen Finans, som varit styrelseordförande i två år. Fyra nya ledamöter valdes in i styrelsen och fem lämnade styrelsen, däribland Patrik Riese.