Tre om tre; leverantörer

Tre om tre; leverantörer

Publicerad
2022-11-08
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Reportage

Vi frågade tre leverantörer av profil- och produktmedia, om hur de gjorde med upplägget för Nordic Profile Fair Hybrid samt om nuläget.

Jörgen Carlsson
Ctwo Products

Hur fungerade det för er, med att både köra mässa fysiskt och digitalt?

– Vi var bara med på den vanliga, fysiska mässan. Då behovet av att träffas är så enormt, kände vi att det var bättre att hoppa den digitala. När man kan träffas ansikte mot ansikte, blir det bättre för båda parter.

Vill ni fortfarande ha två fysiska mässor per år, eller en av varje?

– Vi kör gärna två fysiska mässor per år, då det är en bra start på året med januarimässan och en bra start efter semestern, med augustimässan. Vi skippar helst den digitala, som fungerade bättre än inget alls under pandemin, men tror inte på det nu när vi kan träffas. Folk överlag är nog rätt trötta på digitala Teamsmöten.

Hur tror ni att branschen kommer påverkas av den stundande lågkonjunkturen?

– Det kan gå åt båda hållen. De flesta kommer nog arbeta, för att undvika den. Dock är den gamla gränsen på gåvor tillbaka på 500 kronor igen, så det kan bli besvärligt för branschen. Just nu känns det ovanligt lugnt och många verkar något avvaktande. Så vi får se.


Fredrik Johansson
Texet

Hur fungerade det för er, med att både köra mässa fysiskt och digitalt? 

– Vi på Texet deltog enbart på den fysiska mässan denna gång, då vi ville fokusera på att möta våra kunder live, när tillfället fanns. Att möta kunderna digitalt finns det tid för andra gånger.

Vill ni fortfarande ha två fysiska mässor per år, eller en av varje?

– Oavsett om det är en eller två mässor, passar det vårt arbetssätt. Fast vi föredrar vårmässan, då vi kommer med många av våra nyheter i början av året.

Hur tror ni att branschen kommer påverkas av den stundande lågkonjunkturen?

– Säkerligen kommer branschen att fortsatt arbeta effektivt, långsiktigt och framför allt hårt, oavsett om det är hög- eller lågkonjunktur. Vi är luttrade i den här branschen.


Johan Jüngling
Adelante

Hur fungerade det för er, med att både köra mässa fysiskt och digitalt? 

– Vi hade det största fokuset på den fysiska mässan, då vi var helt fullbokade med presentationer nu inför julen, men har även fått en del respons på den digitala. Vi föredrar det fysiska mötet, eftersom vi har produkter man gärna smakar på.

Vill ni fortfarande ha två fysiska mässor per år, eller en av varje?

– För oss är två mässor ganska viktigt, då gåvan är vår huvudprodukt. Vi är helt för att man arrangerar två fysiska mässor per år.

Hur tror ni att branschen kommer påverkas av den stundande lågkonjunkturen?

– Det är klart att det kommer att kännas av, sen är det frågan hur djup och lång den blir. En viss avmattning kommer vi naturligtvis att se, men vi får se hur länge den håller i sig.

.