Under sommaren förvärvade Alligo det Vinslövbaserade bolaget Magnussons Agentur AB; en butik med försäljning av profilprodukter och yrkeskläder.
Magnussons Agentur AB är dessutom en av medlemmarna i New Wave Profile-kedjan.
– Vi ser fram emot att bli en del av Alligo-familjen och starta en ny resa med starka ägare och en tydlig offensiv vilja framåt, säger Pelle Peolin, delägare i Magnusson Agentur AB.
Butiken, som mäter totalt 1 200 kvm, kommer fortsättningsvis vara profilerade som Magnussons Agentur och sälja både profilprodukter och yrkeskläder. Det enda är att man, rent organisationstekniskt, kommer vara en del av Mercus Yrkeskläder, kedja som drivs av Alligo; ett varumärke som sedermera ägs av börsnoterade Momentum Group.
– Magnussons blir ett bra tillskott till oss på Mercus och Alligo-koncernen. Vi vill bibehålla det fina varumärke och identitet, som är Magnussons, samtidigt som vi ska nyttja de fördelar, som finns i att de blir en del av en större koncern, säger Anders Larsson, VD på Mercus Yrkeskläder AB.
Magnussons Agentur AB omsätter ca 27 miljoner kronor och har sex anställda. Förvärvet stärker Alligos position inom profilprodukter och yrkeskläder.