Analogt i en digital värld   Nicolas Lindberg, Claes Holm, Fabian Luthander och Anna Zetterlund

Analogt i en digital värld

Publicerad
2022-10-11
Skribent
Redaktionen

Fyra nyexaminerade studenter från Berghs School of Communication vann Grand Prix i tävlingen Future Lions, en tävling för kreativa idéer i Cannes, Frankrike. Bidraget Ten Week Tee beskrivs som; en analog produkt för en digital värld.

Här har man alltså tänkt att trycka träningsinstruktioner på träningskläder, som sedermera bleknar bort ju oftare kläderna används och tvättas. Det ska ge användaren mer självförtroende första gången de tränar och fortsatt bygga självförtroendet, i takt med att instruktionerna bleknar.

– I en tävling där många bidrag är tekniska, känns det kul att vinna med något som är ganska analogt. Det känns som att juryn har sett att vår idé belyser, något som är sant och som många kan relatera till, säger Fabian Luthander, en av vinnarna.
– Appar för att hjälpa oss träna finns redan. I massor. Så det ville vi undvika. Vi ville skapa något, som inte kräver något av eller distraherar användaren på något sätt.

Bakom bidraget stod Fabian Luthander, Anna Zetterlund, Claes Holm och Nicolas Lindberg. I årets tävling, med temat träning, deltog studenter från 145 skolor i 45 olika länder.