Nu går textilgrossisten Solo Group in som majoritetsägare i midocean, detta för att ytterligare stärka positionen på marknaden och kunna leverera, den service som kunderna kräver. Viktigt är även, att som leverantör av textilier, fortsättningsvis investera i ökad varumärkesmedvetenhet och utveckla produkter som passar marknadens behov.
Kunderna, oavsett om de är distributör, återförsäljare eller tryckare, ska framför allt fokusera på försäljning och veta, att de kan lita på sin leverantör. I ett pressmeddelande framhäver Solo Group, att det är viktigt att vara rädd om distributionskedjan – då det kommer gynna hela marknaden.
Efter framgången
Redan år 2020 gick Solo Group och midocean in i ett kommersiellt samarbete, då man ville möta utvecklingen och återförsäljarnas krav på ett bättre sätt. Efteråt har man utvärderat och funnit att, det var ett framgångsrikt samarbete. Vilket alltså ligger till grund för förvärvet.
– Under de senaste 10 åren har midocean imponerande tagit en ledande position som multikategori- och fullserviceleverantör, av hårda varor i Europa. Den fragmenterade profilmarknaden kräver mer service och effektivitet över hela värdekedjan, kommenterar Alain Milgrom, grundare av Solo Group.
– Vårt mål har alltid varit, att leverera den bästa servicen till våra kunder och alltid agera etiskt. Det inkluderar, att erbjuda en helhetslösning för att stimulera dragningskraften för reklamtextilier hos slutanvändarna.– När jag kombinerar de båda företagens styrkor är det precis vad jag föreställer mig ska hända, för alla våra kunders bästa.
Grossisten Solo Group grundades redan 1991 i Paris, Frankrike av Alain Milgrom. Då lanserades varumärket Sol’s, som har varit en utmanare för de redan etablerade varumärkena. Totalt har man nu de fem varumärkena; RTP Apparel, Atelier Textile Français, Neoblu samt Joy Thai.