MQ fortsätter B2B-satsningen   Felicia Carlsson, B2B-ansvarig på MQ Marquet (foto: Pressfoto)

MQ fortsätter B2B-satsningen

Publicerad
2022-08-25
Skribent
Redaktionen

Klädkedjan MQ Marquet, som i februari påbörjade sin satsning på kläder till B2B-kunder, fortsätter satsningen.

I maj deltog man på Gastronord, en vin- och matmässa på Stockholmsmässan, i syfte att öka medvetenheten om satsningen; som omfattar alla 90 butiker i landet.

– Det blev många intressanta och givande möten. Många besökare kom förbi vår monter, för att prova kläder och diskutera klädkod på jobbet, berättar Felicia Carlsson, B2B-ansvarig på MQ Marquet.
– Många företag har gemensamt, att det ska vara enkelt att beställa kläder och att de ska ha en bra passform, i god kvalitet. Vi tittar redan på vilka mässor vi ska närvara på till hösten, så att fler företag kan få upp ögonen för vår tjänst.

Företaget uppger nu, att försäljningen till företagskunder ökar successivt och att flertalet nya avtal har slutits. Nu fortsätter arbetet med att öka kompetensen för de anställda i butikerna samt att man ska lansera en egen plattform för B2B-kunder.