En grafisk sommarkampanj   Jonas Frank till vänster

En grafisk sommarkampanj

Publicerad
2022-08-24
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Print & mer

Under sommaren rullade Hemmakväll, Sveriges största kedja av godisbutiker, en speciellt formgiven kampanj.
Här hade man nämligen tagit hjälp av Jonas Frank, en grafisk designer, som arbetat med några av Sveriges största varumärken.

– I sommarkampanjen har jag försökt fånga Hemmakvälls glädje och passion för godis. Tanken är att folk ska få en känsla av att godis passar alla tillfällen och inte bara hemma på helgerna, säger Jonas Frank.
– Exempelvis vid en längre roadtrip, festival eller varför inte på stranden? Godis är inte bara till för lördagar.

Jonas Frank gillar att arbeta med färger och han har hämtat inspiration från amerikanska godisförpackningar, som ofta är färgglada. Kampanjen har gått att se i Hemmakvälls butiker och på andra ställen för utomhusreklam. Samarbetet kommer fortsätta en bit in i framtiden, då han exempelvis är anlitad till att ta fram en kampanj till julen 2022.

.