Klädkedjan satsar på B2B   Ingvar Larsson, VD på MQ Marqet

Klädkedjan satsar på B2B

Publicerad
2022-05-11
Skribent
Redaktionen

Den stora klädkedjan MQ Marqet, gör nu en storsatsning på B2B. Det är ett helt nytt affärsområde, som uppges syfta till att bredda verksamheten och butikerna.

Med detta vill man vara en full service-aktör och möjliggöra för kunder, i ett arbetsliv i ständig förändring; för alla tillfällen och alla stunder. Den nya satsningen vänder sig till företag, som har en uttalad generell klädkod eller behov för specifika tillfällen såsom mässor och företagsevent.

– Vi vill inspirera företag att investera i företagskläder till sina anställda. Det ger ett professionellt intryck, förstärker företagets värdegrund och skapar en god team-anda, säger Felicia Carlsson, B2B-ansvarig på MQ Marqet.
– Med personlig och lokal B2B-service kan vi möta de lokala företagen och här får vi möjlighet att erbjuda det lilla extra, som exempelvis personal shopper, företagskvällar, flexibla leveranser och skrädderitjänst till våra företagskunder.

Målet är givetvis en ökad omsättning och det är sagt, att samtliga 90 butiker ska arbeta aktivt med B2B-försäljning. Den nya servicen ska erbjudas i samtliga butiker runt om i landet samt på företagets hemsida.