Snart en grafisk branschmässa igen   (foto: Sign&print)

Snart en grafisk branschmässa igen

Publicerad
2022-04-01
Skribent
Redaktionen

Under nästa vecka, den 5-7 april, är det återigen dags för den grafiska branschmässan Sign&Print Scandinavia – efter tre års uppehåll.
Här kan besökarna få se några av de senaste produktnyheterna, lyssna på spännande föreläsningar och nätverka med branschkollegor.

– Först och främst är det en mötesplats, mellan de utställande företagen och deras kunder, kommenterar Peter Ollén, mässarrangör på AGI Publishing House.
– Många tryckerier tar också med sig dem som de producerar för, så att dessa kan inspireras att beställa nya färger, nya material och lära om effektivare sätt att kommunicera.

Mässan riktar sig till dem, som till vardags arbetar på bl a kreativa varumärkesbyråer, tryckerier, skylt- och förpackningsföretag eller inom visuell kommunikation. Här ska det gå att finna det mesta inom allt från tryck och print, skylt och storformat, efterbehandling till förpackning och material.

– I år är vi speciellt glada över att Grafiska Företagens nya VD, Eva Glückmann, kommer och öppnar mässan, fortsätter Peter Ollén.
– Vi är också förväntansfulla inför, att Elanders koncernchef för första gången ska berätta historien, om hur Sveriges största tryckeri blev ett av världens största på tio år.

Hållbar företagsutveckling och miljöfrågor, ekonomi, omvärldsbevakning och grafiska marknadens förändrade behov och framtid är några av ämnena som tas upp i seminarieprogrammet. Mer information, hela seminarieprogrammet och gratis registrering för besökare finns på signochprint.se.