Sedan den 1 januari är det Dan Arrias som är ny VD för digital signage-leverantören Smartsign.
Han kommer senast från en tjänst som försäljningschef på teknologiföretaget Humly och har lång erfarenhet från internationell försäljning, affärsutveckling och partnerstrategier. Dan Arrias efterträder Maria Dahlström, som efter 4 år väljer att gå vidare.
– Vi ska nu ta nästa steg och ytterligare accelerera utveckling och försäljning, vi väljer därför att tillföra ny energi, erfarenhet och kompetens genom att värva Dan Arrias som VD, säger företagets ägare Johan Peters.
– Dan har arbetat i bolaget tidigare och känner både produkterna och marknaden väl. Hans försäljningsfokus är stort vilket känns helt rätt i det här skedet av bolagets utveckling.
Under de senaste åren har Smartsign genomgått en omfattande utveckling och man har levererat försäljningsrekord år efter år. Tillväxten är stor både i Europa och Australien, särskilt inom området internkommunikation.
– Tidpunkten för detta kunde inte vara bättre och det kommer bli en otroligt spännande resa, säger Dan Arrias.
– Digital signage och lösningar för internkommunikation är mer efterfrågat än någonsin. Med vår erfarenhet, kombinerat med vårt fantastiska nätverk av partners, står vi redo att vidareutveckla våra befintliga marknader och ta en stark position på nya.
Smartsign uppger att man idag har över 4 000 B2B-kunder, i fler än 30 länder och en omsättning på 40 miljoner kronor.