Startar nytt affärsområde   (foto: Visual Art)

Startar nytt affärsområde

Publicerad
2022-02-23
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Affärsnytt

I takt med att fler letar efter speciallösningar, etablerar nu Visual Art ett nytt affärsområde; LED. Här kommer fokus ligga på tekniken kring specialbyggda och stora skärmytor.
Den som leder avdelningen är Roberth Fredriksson, med erfarenhet från bl a LED-skyltbolaget Microbus.

– Efterfrågan på specialbyggda skärmlösningar har ökat markant under åren och för oss är det inte bara en bra affär, utan även i många fall enklare att lösa den tekniska biten direkt själva, säger Anders Apelgren, VD på Visual Art.
– För kunden innebär detta, att de slipper flera parter eftersom vi kan leverera allt från skärm till innehåll.

En riktig veteran
Planerna på att etablera ett affärsområde för LED-skärmar, har funnits hos Visual Art en längre tid. Bitarna föll slutligen på plats, när Roberth Fredriksson visade intresse att leda verksamheten.
Han var exempelvis en av de första att erbjuda specialbyggda skärmlösningar redan på 1980-talet och sedan dess, har erfarenheten bara vuxit.

– Jag har arbetat som underleverantör till Visual Art många gånger under årens lopp, förklarar Roberth Fredriksson, avdelningschef LED på Visual Art.
– När jag förstod, att de hade samma syn på potentialen kring LED-lösningar, var valet att kliva på enkelt. Det ska bli otroligt roligt att driva den här biten av verksamheten framåt.

Visual Art har genom åren gjort många specialbyggda lösningar, där man anlitat underleverantörer för att bygga skärmlösningen, för att sedan stå för innehåll och mjukvara, CMS Signage Player.
Nu är man dock redo att ta ansvar även för hårdvarudelen av affären.