Den nya tjänsten HP xRServices, i kombination med Microsoft HoloLens 2, beskrivs som nästa generation av kundtjänst för skrivarsystem. Tack vare Mixed Reality ska man korta ner reparationstiderna och ge enklare support, dygnet runt. Detta, till en början, för just HP Indigo-skrivarna.
Det här fungerar genom att man, i en virtuell miljö, kommer i kontakt med ingenjörer på HP, i realtid. Det innebär med andra ord, att man kan fråga vad man vill, när man vill, var man än är.
– HP ligger i framkant och ser alltid kundernas behov, som den viktigaste drivkraften för teknisk innovation. Microsofts mixed reality-lösningar erbjuder en unik mekanism, som hjälper till att driva hur vi människor interagerar, säger Tracy Galloway på Microsoft.
– HP och Microsofts samarbete är en tydlig vinnande formel och vi är övertygade om att HPs xRServices, tillsammans med Microsoft HoloLens 2 och Remote Assist-applikationer, kommer göra HPs support enklare och enklare.– Det kommer vara en katalysator för en innovativ förändring av kundsupport för hela branschen.
Just Microsoft HoloLens använder sk smarta glasögon, som förstärker verkligheten och projicerar en virtuell bildskärm åt användaren.
…