Efter drygt 2,5 år, var det återigen dags för den stora Fespa-mässan att breda ut sig längs mässgolvet på RAI i Amsterdam, Nederländerna, den 12-15 oktober.
Totalt sett lockade man 7 850 unika besökare, från över 100 länder och 42% av dem, deltog mer än en dag.
Benelux-regionen och Tyskland var nästintill överrepresenterade och stod för 49% av samtliga besökare. Vilket dock inte är konstigt, med tanke på restriktioner för resenärer från utanför Europa.
– De senaste två åren har utan tvekan varit utmanande för alla i vårt samhälle, kommenterar Neil Felton, VD på Fespa.
– För att komma vidare måste tryckerier och skyltmakare finna nya möjligheter, utforska ny teknik och nätverka, för att få nya idéer.– Årets mässa var en viktig milstolpe i återhämtningen. Vi hoppas att samhället är tillbaka inför nästa Fespa, som blir på Messe Berlin i Tyskland, den 31 maj-3 juni 2022.
Totalt var 44% av alla besökare antingen företagsägare eller verkställande direktörer och närmare två av tre besökare, påverkar eller fattar köpbeslut. Samtidigt uppgav 54%, att detta var första gången man besökte Fespa.