Satsar på fotomarknaden

Satsar på fotomarknaden

Publicerad
2021-11-03
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Print & mer

I och med att Epson presenterade sin SureLabel D1000, vill man locka med en printer för exempelvis fotobutiker, fotografer och copyshops.
Förutom att enheten är mer miljövänlig och tystare än föregångaren, har man integrerat en funktion för dubbelsidig utskrift.

Det är en viktig funktion, som kan öka produktmöjligheter för exempelvis fotoböcker, kalendrar och tackkort.

– Det är lätt att förstå varför vi kallar SL-D1000 för en banbrytande produkt för fotoproduktionsmarknaden. Varje funktion har utvecklats från grunden, för att förbättra produktiviteten och ge våra kunder maximal flexibilitet, säger Michaela Stolle hos Epson Europe.
– Återförsäljare och copyshops anser, att landskapet blir allt mer krävande, så vi ger dem möjlighet att generera högre intäkter på ett av branschens tillväxtområden.

– Det genom att erbjuda en skalbar lösning, tillsammans med flexibiliteten att enkelt kunna köra olika typer av jobb med flera skrivare.

Givetvis har man dessutom ökat produktiviteten, vilket gör att den kan printa upp till 385 bilder (15 x 10 cm) i timmen. Epson uppger dessutom att livslängden har fördubblats till 400 000 utskrifter och då i formatet 15 x 10 cm.