Nästan alla småföretagare vill göra affärer på den offentliga marknaden, men endast en tredjedel gör det.
Detta enligt en rapport från Företagarförbundet. Vidare framkommer det, att det endast är 10%, som har koll på vilka möjligheter, som finns i de offentliga affärerna.
– Rapporten visar, att det offentliga och småföretagen hittar varandra, men alldeles för sällan, säger Mats Assarsson, ordförande för Företagarförbundet..
– Det behövs ännu bättre möjligheter för småföretag, att lämna anbud och det måste vara enklare att göra affärerna.
Under fjolåret sålde 4 869 av förbundets medlemmar, varor och tjänster till den offentliga sektorn, till ett värde av 13,5 miljarder kronor.
För att hjälpa medlemmarna, har Företagarförbundet inlett ett samarbete med Public Insight, för att bygga upp ett CRM-system. Det ska hjälpa dem med bl a sälj- och anbudsarbete, marknadspotential och tips om affärer.
Läs rapporten genom att klicka här (öppnas i nytt fönster).
…