Grossisten satsar digitalt   Johannes Råsbrant

Grossisten satsar digitalt

Publicerad
2021-10-06
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Print & mer

Redan år 2018 tog Addbrand beslutet, att byta ut sina digitala plattformar till nya system. Allt för att vara rustade för framtiden.

Under sommaren 2021 slutförde man det tredje steget; en ny hemsida (öppnas i ny flik).

– För tre år sedan insåg vi att, om vi ska kunna hålla den service som våra kunder vill ha och kommer kräva i framtiden, då måste vi byta ut och förnya våra plattformar, säger Johannes Råsbrant, marknadschef på Addbrand.
– Det ställs helt andra krav idag, jämfört med för bara några år sedan och företagsledningen tog ett strategiskt beslut om att investera. Det är spännande att se resultatet av det växa fram nu.

Sedan tidigare har man även lanserat plattformen A-store, som återförsäljare använder för produkter, priser och historik. Under våren släpptes även Web2print, en webbshop som återförsäljare använder vid sälj till kunderna.

– Tidpunkten för lansering av nya hemsidan satte vi i våras. Eftersom den nya sidan är nordisk och finns på alla språk i koncernen, så kändes det logiskt att släppa den samtidigt som vårt norska bolag bytte namn från Lyche till Addbrand Norway, berättar Johannes.
– Nu har vi en modern och riktigt användarvänlig sida, där våra kunder kan klicka sig från land till land, hitta alla nödvändiga kontakter, logga in i våra shoppar och hitta all viktig information.

Fler steg finns i pipeline och man arbetar på något som kan underlätta logistiken framöver.