Viktig för satsningen i Amerika   Bild från Roti i Amerika

Viktig för satsningen i Amerika

Publicerad
2021-08-09
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Print & mer

I och med samarbetet med Roti, en matkedja i Chicago med fokus på medelhavet, USA, gör det svenska Digital Signage-företaget Visual Art en satsning på den amerikanska marknaden.
Det är ett viktigt steg, i den pågående expansionen i Nordamerika.

– Vi har bara börjat skrapa på ytan här borta, men med kunder som Roti får vi ett utmärkt tillfälle att visa vad vår lösning kan göra, säger Andreas von Pongrácz, på Visual Art USA.
– Dessutom visar det potentialen, i vad vi kan göra för restaurang- och butiksmiljöer.

En nyckelroll i nya konceptet
Det har varit en utmanande tid för restaurangbranschen sedan pandemin slog till, inte minst för restaurangerna i USA – som varit särskilt hårt utsatta. Därför har matkedjan Roti fokuserat på en om- och nystart, där man använder digitala lösningar från Visual Art för att stärka upplevelsen.
Matkedjan har sett över sitt koncept under året och kommit till slutsatsen att förändra såväl utbud som presentation. Det är just här som digitala skärmar ska spela en nyckelroll.

– Genom att integrera de digitala menyskyltarna med resten av miljön, kan vi inte bara skapa en bättre helhetsupplevelse för våra kunder, utan även anpassa, testa och experimentera med vårt erbjudande på ett snabbt och enkelt sätt, säger Nico Nieto på Roti.

Lösningen ställer krav på mjukvaran, då informationen läggs sömlöst över flera skärmar på menytavlorna. Med lösningen från Visual Art, kan denna funktionalitet fås direkt i skärmarna, utan något behov av externa enheter.