Satsar på profilprodukter   (foto: Glenn T Unger)

Satsar på profilprodukter

Publicerad
2021-08-11
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Produktmedia

Som ett av världens största långlopp, sett till antalet deltagare, ingår Göteborgsvarvet ett nytt avtal med det Örebrobaserade profilbolaget NeH Reklam.
Målet uppges vara att stärka upplevelsen för alla medverkande, för att på så sätt utöka verksamheten och ge mer tillbaka till friidrotten i regionen.

– Vi arbetar redan med flera spännande projekt, som riktar sig mot rörelse och friskvård, säger Peter Hultqvist, försäljningschef på NeH.
– Därför ser vi fram emot att få ta med oss den erfarenheten och utveckla såväl klassiska Göteborgsvarvet som årets nya satsning på Göteborgsvarvet Marathon.

Dubbla distansen
Göteborgsvarvet, som är ett halvmaratonlopp; 21,1 kilometer, går av stapeln den 11 september. Den 19 september är det dags för den första upplagan av Göteborgsvarvet Marathon.

– Göteborgsvarvet är ett starkt varumärke som berör, som många kan relatera och associera till, säger Martin Bergman, VD för Göteborgsvarvet.
– Tillsammans med den nya satsningen, på den dubbla distansen, kan vi nu attrahera ytterligare löpare och öka intresset för våra arrangemang.

– Tillsammans med NeH kommer vi kunna lyfta fram våra lopp och synas ännu mer, vilket är viktigt både kort- och långsiktigt.

Senast som Göteborgsvarvet arrangerades; år 2019, hade man nästan 80 000 anmälda löpare till de åtta olika loppen som startade. Då sprang de kenyanska löparna Shadrack Kimining och Tabitha Gichia halvmaran på 1.00,38 resp. 1.08,18.

Film från senaste Göteborgsvarvet år 2019;