Kombination för kommunikation   (foto: Visual Art)

Kombination för kommunikation

Publicerad
2021-05-04
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Print & mer

För att skapa en förändring i tryckeribranschen, inleder nu Boråsbaserade Eskils Tryckeri ett partneravtal med det digitala skyltföretaget Visual Art.
Man anser, att effektiv kommunikation handlar om en kombination av digitalt och analogt.

– För oss handlar allt om våra kunders behov och vi märker en stor efterfrågan på kombinationen av digitala och analoga ytor, säger Patrik Kornerup, försäljningschef på Eskils Tryckeri.
– Visual Art är bäst i klassen när det kommer till Digital Signage och vi har tillsammans skapat ett partneravtal. Det här samarbetet möjliggör att vi snabbt kan börja leverera högklassiga lösningar till våra befintliga samt nya kunder.

Kundernas affärsvärde
Detta innebär att Eskils Tryckeri nu får ta del av den strategiska expertis, innehållsproduktion och mjukvara, som erbjuds av Visual Art.

– Det här samarbetet är en lösning, som gör att vi kan fortsätta leverera digitala kommunikationslösningar till kunder, utan att konkurrera med befintlig aktör, säger Anders Hansson, försäljningschef på Visual Art.
– Vi sätter kunden och våra kunders affärsvärde i främsta rummet utan att tumma på kvaliteten.

Tryckeriet, som har verksamhet i Borås och Stockholm, är en del av industrikoncernen ACG Gruppen, tillsammans med bl a ACG Nyström och ACG Accent. Totalt finns ACG Gruppen representerade i 8 länder och sysselsätter ca 300 personer.
Visual Art är en internationell teknik- och skyltaktör med huvudkontor i Stockholm och har fler än 100 anställda. Totalt sett har man fler än 25 000 digitala skärmar i 24 länder.