Elitloppet får ny huvudsponsor

Elitloppet får ny huvudsponsor

Publicerad
2021-05-12
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Produktmedia

Travtävlingen Elitloppet, som avgörs på Solvalla i Stockholm, är en av världens största tävlingar för hästsport.
Nu inleds ett nytt samarbete med profilföretaget NeH Reklam i Örebro, som ska verka för att stärka Elitloppets varumärke genom produktprofilering.

– NeH är Sveriges ledande och mest erfarne leverantör av profilproduktlösningar för evenemang och den erfarenhet och kunskap som de bidrar med är exakt vad Elitloppet behöver, för att utveckla publikupplevelsen, säger Erik Hall, försäljningschef på travbanan Solvalla.

Dessutom innefattar det nya avtalet att Örebroföretaget går in som huvudsponsor till tävlingen samt att man ansvarar för försäljningen av merchandise både på plats och online.

– Det är en mycket spännande utmaning att få långsiktigt arbeta med ett av Sveriges allra största evenemang. Vi ser med stor tillförsikt fram emot att tillsammans med Elitloppet utveckla deras produkt, säger Peter Hultqvist, försäljningschef på NeH.

Elitloppet är huvudattraktionen under Elitloppshelgen, som arrangeras årligen på Solvalla i Stockholm och avgörs sista söndagen i maj. I loppet tävlar 16 hästar i två olika försök, med åtta hästar i vardera. De fyra främsta i varje försök möts i en final, där segraren erhåller tre miljoner kronor.

Video från Elitloppet år 2020;