Signcom var en av de deltagande utställarna, på den grafiska branschens första, svenska digitala mässa; Sign & Print Connect. Under tre intensiva dagar sände företaget live från sitt showroom i Borås, från sina Key Account Managers runt om i landet och dessutom, från leverantörer på olika platser i Europa.
Totalt genomfördes hela 51 livedemos, där man visade nyheter och smarta tips inom laser, transfer, sublimering, sol- och säkerhetsfilm, skärbord och PVC-fria alternativ för printmedia.
– Före mässan var frågetecknen många. Hur skulle detta event tas emot i branschen? Hur skulle man kunna göra det här professionellt? Skulle det komma några besökare? Hur skulle resultatet bli? Det blev helt klart långt över förväntan, säger JJ Hendriks på Signcom Group.
Microsoft Teams som plattform, var en lösning som fungerade bra och besökarantalet under visningarna höll en jämn nivå, med en hel del toppar, främst under de två första dagarna.
JJ Hendriks var en av de som höll presentationer i AGIs kanaler och då med en nyutvecklad version av föreläsningen ”There is no planet B – den obekväma föreläsningen”. Nytt för i år var bland annat att Signcom nu kan presentera branschens allra första CO2-fria folie och laminat. ”
– Det här är helt klart en Game Changer, något som kommer att skaka om hela branschen. För en gångs skull hoppas vi verkligen på mycket konkurrens. Om fler följer efter är det något vi alla vinner på, avslutar JJ Hendriks.
…