Mellan den 19-21 januari pågick andra upplagan av Nordic Profile Fair online och totalt fick onlinemässan 2 354 unika besökare.
Det innebär att, rent statistiskt sett, så ökade antalet unika besökare med 114% jämfört med augustimässan, då denna onlinemässa arrangerades första gången.
Totalt gjordes dessutom 5 411 besök under januarimässan, en ökning med 245%.
Ökningen mot de fysiska mässorna är förmodligen högre än så.
– Vi är verkligen enormt nöjda. Det blev över förväntan och hela veckan var fullspäckad; från tidig morgon till sena kvällen, kommenterar Maria Olsson.
– Troligtvis är besökssiffrorna ännu högre egentligen, eftersom att många hade gruppmöten och gemensamma inloggningar.
Vidare har PWA tillsatt en projektgrupp, som ska ta fram förslag på en lösning för framtidens kombination av fysiska och digitala mässor. Gruppen består av Maria Olsson i spetsen, tillsammans med Roger Nilsson och Pelle Lundström; som båda sitter med i styrelsen för PWA.
Vi sammanfattar mässan i större utsträckning i ett reportage i Screen&Marknaden 2/2021 (utgivning den 15/3)
…