Det världsomfattande utomhusreklambolaget Ocean Outdoor, som tidigare i år förvärvade det svenska bolaget Ad City Media, fortsätter nu sin expansion i Sverige. Bolaget informerar om att man har tecknat ett avtal med Centrumkanalen.
– Generellt var flödet av människor i samhället under inledningen av pandemin förstås lägre, berättar Andreas Lind, VD på Ocean Outdoor Nordics.
– Faktum är dock att räckvidden hela tiden funnits där och vi är i nuläget nära förra årets flödessiffror.
I och med det nya avtalet adderar Ocean Outdoor totalt 13 nya köpcentrum till katalogen. Det innebär att företaget har totalt över 100 köpcentrum, med skärmar för Digital-Out-Of-Home-reklam i Sverige.
– Att vi nu har 100 köpcentrum och Sveriges största nätverk, gör oss till en stark partner för varumärken och byråer, oavsett om man genom våra ytors närhet till köptillfället vill konvertera eller arbeta med brandinglösningar.
De 13 nya köpcentrumen, som blir berikade med totalt 50 DOOH-ytor, är;
• Entrè Köpcentrum i Malmö
• Galleria Värnhemstorget i Malmö
• Rosengård Centrum i Malmö
• Backaplan i Göteborg
• Bäckebol Köpcentrum i Göteborg
• Gallerian i Hässleholm
• Gallerian i Falkenberg
• Galleria Trädgården i Varberg
• 21:an i Eskilstuna
• Sveaplan i Eskilstuna
• Gallerian Kvarteret i Västerås
• Kvarteret Giraffen i Kalmar
• Citygalleria i Eskilstuna
…