Olsson & Co vann Årets kampanj   Kjell Harbom; VD på SBPR och Katarina Brink; marknadsföring på Olsson & Co

Olsson & Co vann Årets kampanj

Publicerad
2020-11-16
Skribent
Redaktionen

Vinnaren av Promotionbiet Årets Kampanj, var Olsson & Co. Det var med kampanjen Green Rehab, för kunden Comfort Hotels, som Olsson & Co var med och tävlade i Promotionbiet.
Detta är andra gången som Olsson & Co vinner vinner i kategorin, gången innan vann bolaget med kampanjen En tröja för Malmö då med kunden Clarion Hotel & Congress Malmö Live.

Idén och målet med miljöinitiativ Green Rehab, är att reducera all engångsplast från hotellen. Detta blev genast en succé. Olsson & Co har i kampanjen levererat alla trycksaker och de miljövänliga och återanvändbara Green Rehab-muggarna som delades ut. Totalt delades 6000 muggar ut, vilket resulterade i stort engagemang på sociala medier; där bilder haschtaggades med #ComfortGreenRehab.

– Det var en fantastiskt rolig kampanj att vara med på. Comfort Hotels vill arbeta för hållbarhet och vill vara inkluderande med sina gäster och den här kampanjen lyckades verkligen med det, säger Tomas Olsson, VD och grundare av Olsson & Co.

– Att vi vinner Promotionbiet med den här kampanjen är stort både för oss och för Comfort Hotels. Jag hoppas att detta kan leda till att fler företag vågar göra lite annorlunda i sin marknadsföring och med det bygga sitt varumärke från grunden.

Under hösten 2019 tog hotellkedjan ett steg längre när de även bjöd in sina gäster till att lämna in egna hållbara tips och idéer, för att tillsammans arbeta mot en mer hållbar värld. Närmare 1 500 förslag kom in och målet är att implementera flera av dessa tips på hotellen. Kampanjen marknadsfördes på alla marknadsplatser i hotellet med trycksaker och annan information.

Andra pristagare
Promotionbiet delas ut i samband med Education Day, en utbildningsdag som SBPR arrangerar varje år. I år arrangerades Education Day digitalt och de priserna som vanligen delas ut på Promotiongalan fick även de se sina vinnare digitalt. De fem kategorierna som delas ut var;

  • Årets Leverantör – Xindao
  • Årets Återförsäljare – Masterdesign
  • Årets Förädlare – Tryckhuset i Stenungsund
  • Årets Hållbarhetspris -Rådet för Hållbar Produktmedia
  • Årets Kampanj – Olsson & Co

Samtliga (inkl. bilder) går att läsa i vårt inlägg om Education Day & PromotionBiet 2019 (länk öppnas i nyflik)