Biltillverkaren Audi rivstartar hösten med en global kampanj, som ska spegla märkets nya varumärkesstrategi. Hållbarhet, digitalisering och design är fortsatta kärnområden.
I den nya varumärkeskampanjen på temat ”Future is an attitude” betonas märkets syn på omställningen till hållbar och digital premiummobilitet. Kampanjen kommer att vara omfattande i Sverige och synas i TV4 samt TV3/Viaplay och under veckorna 41-49 kompletterat med OOH, print, digital display och sociala medier.
Audi-ringarna vid Essingeleden
För att verkligen understryka kampanjens starka tema har Audi skapat en ny yta längs med Sveriges mest trafikerade led. Budskapet lär bli svårt att missa på den inklädda fastigheten vid Essingeleden. Högst upp har Audi-ringarna målats av en av Sveriges främsta graffittikonstnärer.
Nyhetssajten Dagensmedia.se rapporterar dessutom om att det är Ocean Outdoor som äger reklamplatsen vid Essingeleden, som är 900 kvm stor, en plats som även kreditkortsföretaget American Express tidigare använt sig av.