Elons leverantör av profilprodukter

Elons leverantör av profilprodukter

Publicerad
2020-09-15
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Produktmedia

Förra året rapporterades det att Elon och Electra Gruppen gick ihop i ett nytt varumärkessamarbete, med en ny grafisk identitet och omskyltning av 500 butiker i både Sverige och Norge, under varumärket Elon samt Elon Ljud & Bild.
Nu står det även klart att det är profilföretaget NeH Reklam som är leverantör av profilprodukter. Inom ramen för samarbetet omfattas; arbetskläder, exponeringsprodukter, trycksaker, förbrukningsmaterial, give-aways samt evenemangs- och kampanjprodukter.

– Det är mycket inspirerande att Elon valt NeH till sin leverantör av profilprodukter och som viktig partner i sitt varumärkesbygge, säger Peter Holm, VD på NeH.
– Vi ser mycket fram emot ett tätt samarbete där vi tillsammans successivt stärker upplevelsen för konsumenten. Extra kul att båda företagens huvudkontor finns i Örebro där vi ser vissa synergier i samarbetet.

Stärka lojaliteten
Upplevelsen för konsument oavsett kanal blir allt viktigare och framför allt i butik, med den allt snabbare tillväxten på e-handeln. En del i det nya konceptet är att, genom profilprodukter, stärka varumärket och konsumentens upplevelse och därigenom öka lojaliteten till Elon.

– Vi letade efter en partner som har både kapaciteten och möjligheten att hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen av Elon, kommenterar Christian Dahlborg, CMO på Elon Group.
– NeH kom in i början av vår förändringsresa med uppdateringen av varumärket Elon och hjälper oss att skapa ett omisskännligt varumärke på den nordiska marknaden.