Ny mässa för profil- och reklamprodukter

Ny mässa för profil- och reklamprodukter

Publicerad
2020-04-30
Skribent
Redaktionen

Den 24-25 februari 2021 är portarna på Kistamässan öppna för en ny mötesplats som vänder sig mot profil- och promotionprodukter; Promotion & Profil.
Det är den relativt nya mässarrangören Nordic Live Expo som står som värd för eventet, som kombinerar 6 olika mässor under samma tillställning.

– Nya behov av annorlunda marknadsföring, kommunikation och profilering samt helt nya krav på hållbarhet, medför ett uppdämt behov att utveckla sin promotionstrategi, säger Susanne Hallencreutz, VD på Nordic Live Expo
– Kombinationen med mässan Möten & Events kunde inte vara bättre, då eventinköparna använder promotionprodukter med syfte att förhöja eventupplevelsen.

En kombination
Samtidigt som Promotion & Profil, arrangeras även mässorna Retail Expo, e-Commerce Expo, Mark Tech Expo, Möten & Events samt Event Production. Detta är något som arrangören hoppas ger synergier mellan mässorna; kvalificerade besökare som utställarna kanske inte skulle träffa annars, samt att det ger besökarna möjligheten att ta del av fler produkter och utställare.

– Med digitaliseringens framfart, ändrade köpbeteenden och ökad internationell konkurrens ställs helt nya krav, för att vinna slaget om kunderna, säger Susanne Hallencreutz.
– De kombinerade mässorna bildar en komplett mötesplats, som ger svar på hur handeln ska hantera framtidens kund och säkra kundresan.

Vill ta mässor till nästa nivå
Grundarna av Nordic Live Expo, Susanne Hallencreutz och Peter Wanderydz, har tidigare sagt att de vill ta mässbranschen in i 4.0, vilket redaktionen för Screen&Marknaden kan anta är en referens till den fjärde industriella revolutionen, även kallad Industri 4.0.
På mässhemsidan uppger arrangören att mässkombinationen väntas locka tusentals besökare. Däribland förutsätter man att merparten av besökarna arbetar inom marknadsföring, kommunikation och försäljning.

https://promotionexpostockholm.se/