Nu har Trollhättanbaserade profilföretaget Exite AB valt att ta steget och gå med i återförsäljarkedjan New Wave Profile.
Förutom att man är en av återförsäljarna med det officiella namnet, har man även tillfört ytterligare en produktgrupp till kedjan.
– Vi är, som många företag är på småorter, en helhetslösning för våra kunder. Vi har det typiska utbudet med bildekor, banderoller, profil- och yrkeskläder, säger Michael Minkkinen, VD på Exite AB.
– Dessutom har vi en lite annorlunda grej; vi har mattor i sortimentet. Det har gjort att vi är både återförsäljare i kedjan och leverantör av mattor till kedjan.
Michael poängterar vikten av att ha mattor i sortimentet. Det är kanske inte det första man tänker på, men med en logotyp på mattan har man ett starkt varumärke att stå på.
– Det är en glömd produktgrupp i profileringsbranschen, tyvärr. Fast den är lite som pricken över i:et, berättar Michael Minkkinen.
– När man först lägger fram förslaget om en matta med kundens logotyp på, då är det inte många som tycker det låter intressant. Men så gör vi ett provtryck och när de ser mattan, med sin logotyp på, vill de ha mattan.
Ny personal
Exite AB, som företag, är nu inne på fjärde året i den här formen och de ser en stark tillväxt nu. Därför väljer de nu att anställa fler till produktionen och sälj. Först in blir säljaren Daniel Andgren, som har många års erfarenhet från exempelvis Systembolaget och bilhandlaren Mannes Motor. Hans anställning startade den 2 mars.
…