Lanserar för nya effekter

Lanserar för nya effekter

Publicerad
2020-02-12
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Print & mer

Nu har Konica Minolta lanserat MGI JetVarnish 3D One, något man kallar en instegsmodell för efterbehandling med digital spot UV. Det innebär att tillverkaren slår ett hårdare slag för att öka sin närvaro inom segmentet Industrial Printing.


Med denna maskin inriktar man sig specifikt mot marknader med mindre lyxförpackningar, böcker, tidsskrifter, visitkort, menyer, broschyrer, fotoböcker och gratulationskort.

– Touch and feel, eller grafiska effekter, spelar en allt större roll i dagens påverkan på konsumentköpvanor och förbättrar dessutom varumärkesigenkänningen, skriver Konica Minolta i ett utskick.
– Som ett exempel avslöjar en rapport från Foil and Special Effects, att den tid det tar att identifiera produkter med grafiska effekter är 45% snabbare, än produkter som inte är efterbehandlade på samma vis.

– Utöver detta behåller dessa produkter uppmärksamheten 18% längre tid, än produkter utan.