Årstiden höst är synonymt med julbord, i alla fall i profilsvängarna. Det är ett klassiskt inslag att få bjuda såväl kunder, som leverantörer på en buffé av julskinka, köttbullar, prinskorvar och sill och potatis.
Profilföretaget Påhlsons Daylight, med lokaler i Bromma, Nyköping och Katrineholm, dukade upp ett tvådagars julbord i lokalen i Bromma, den 11-12 september.
– Daylight har kört det här konceptet i många herrans år och Påhlsons har varit med sedan vi gick ihop för 3 år sedan. Det är kul, för det blir lite som en mini-mässa, berättar Tomas By, VD på Påhlsons Daylight.
– Det är väldigt uppskattat bland både kunder och leverantörer, där vissa kommer varje år. Vi har till och med en buss som går från Katrineholm, via Nyköping, till Bromma, för att plocka upp folk.
Aktiviteter är ett sätt att få kunder och leverantörer att nätverka och prata med varandra. Här hade man lite av en frågesport, där kunderna skulle svara på frågor om varje leverantör. Dessutom arrangerades ett lotteri, där priset var en brandad produkt.
…