Arrangören Elmia AB, som ordnar branschens mötesplats Nordic Profile Fair, har uppdaterat varumärket, för att spegla såväl sin historia som framtid.
Här har man valt färger som går hand i hand med natur och hållbarhet, tillsammans med ett visuellt uttryck som ger en klassisk touch. Den uppdaterade varumärkesplattformen anspelar på de viktiga lantbruks- och industrimässorna på 1960-talet, som banade vägen för bolaget. Samtidigt understryker vågformen i logotypen hela regionen och Elmias läge vid Vättern.
– Egentligen är det inga stora förändringar. Det är mer en evolution än en revolution, ett agilt uttryck för de förbättringar vi gjort och fortsätter göra för att möta våra kunders nutida och framtida behov, säger Lotta Frenssen VD på Elmia AB.
– Vi utvecklar vår verksamhet steg för steg, och då följer även varumärket naturligt med och får en förädling. Det är extra roligt att största delen av arbetet med det uppdaterade varumärket skett inom vår egen organisation och av vår egen personal.
Elmia AB är ett av Nordens ledande mässföretag och arrangerar årligen olika mässor inom en rad affärsområden, inklusive konferenser, kongresser och event.
…